Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak İslami konularda (fıkıh, itikat, sünnet, tefsir, tasavvuf gibi) sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada soru ve cevap yayınlanmaktadır.

IslamDergisi.Com

Loading

135.611 - 9
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Soru-Cevap” üzerine 31.233 yorum.

  1. Hocam akrabalara gittiğimizde haremlik selamlık dikkat edilmeden oturuluyorsa selam vermemek gerek dı mi ? Yahut bana mahrem olmayan birinin bulunduğu ortama ?

    1. Haremlik selamlık sünnettir, vaciptir diyen alimlerde vardır. Bunu terk edenler, içlerinde erkekler varsa bariz bir günah da işlemiyorlarsa selam verilir. Sırf namahrem kadınların bulunduğu ortama selam verilmez. Selam verirlerse alınır.

  2. Selamunaleykum hocam bir yerden bizim öğrenci evinde kalan arkadaşlara ayakkabı getirdiler hediye , arkadaş bu ayakkabılar çakma dedi yani orijinal markanın sahtesi bunları giymek Caiz olur mu?

    1. Aleykümselam. Getirilen mal çakma veya marka fark etmez. O şey helal para ile alınmış ise bir beis yoktur.

    2. Tamam alıp giyebilirsiniz. Bir malın taklidini imal etmek hiç bir şekilde günah değildir. Birbirinin taklidi olmayan mal mı var. Bir şekilde aynı cins şeyler birbirinin taklididir.

  3. Allah’ın elbette bir Zatı bir vücud-u mukaddesi vardır bu sözün anlamı ne demektir?

  4. Selamunaleykum hocam
    Dun esim ile markete gittik bir kac defa oldu beni gep oyle yerlerde kiriyor ben de cok alindim cok kahrima gitti o an”bu da seninle markete son gelisim olsun “dedim.Ama kirginligimi belli etmek icin idi.Simdi gidersem onunla markete gunah olur mu?

    1. Aleykümselam Hüsna hanım. Hayır günah olmaz. Yemin de etmediğiniz için yemin bozma kefareti de gerekmez.

    2. Hocam yarin arefe dgil mi.Biz koyde iken o gun kolac pide gibi seyler yapariz bol bol ve o gun onlari konu komsuya akrabaya dagitiriz.Ama gunduz dagitiriz bunun gunahi var mi?yani gunduz oruc vakti ya ,biz de gunduz dagittigimizdan gunah olur mu?oruc tutan kendine tutmayan da kendine.

    3. Bizim Tokat’ta da bayram ketesi yaparlar. Bunlar gelenektir. Dini bir özelliği yoktur. Ama siz yine yaparsanız bir ailede oruç tutanlar varsa onlara dağıtırsınız. Artık ondan sonrası nasibi olan yer.

    4. Hayır yalancı durumuna düşmüş olmazsınız. Çünkü öyle demekle kimseyi aldatmış değilsiniz.

    5. E peki oruc tutmayanlar yaptigimiz pideleri yerlerse bize gunah olur mu?
      Mesela gecen eltim yemekler pisirim iftara bir iki saat kala apartmandaki komsulara dagitti iftar yemegi dagitiyorum diye,ama ya oruc tutmayanlar yediler ise iftardan once gunahi ona da olur mu?
      Mesela kayin validem ise gidiyor tanssiyonu oynuyor diye oruc tutmuyor eve gelince kahvedini yapiyorum ,yemdgini koyuyorum diye ben gunaha gitiyomuyum?

    6. Özürlü olup oruç tutamayan kimse, oruç tutan gibidir. Ona yiyecek ve içecek hazırlamanız günah olmaz. Yemek veya pide dağıtacağınız kimseler oruç tutanlar olmalı. Yani, ailede oruç tutan birleri varsa ona niyet ederek veriniz. Böyle bir adeti yapmak zorunda da değilsiniz.

    7. Peki ozursuz oruc tutmayanlara ikramda bulunmak ya da yemek koymak bizi gunaha sokar mi?
      Biz kimin oruc tutup tutmadigini her zaman bilemeyiz ki hocam,konu komsuya iftar oncesi dagitiyoruz onlar oruc tutmayip yediler ise bizim sucumuz olur mu ki?

    8. Ramazanda özürsüz olarak oruç tutmayanlara imsak ile iftar arasında yiyecek vermek büyük günahtır.
      Kimin oruç tutup tutmadığını bilmiyorsanız o adeti bırakmanız sizin için daha hayırlıdır. Allah’ın emri değil ya.

    9. Hocam istihareye yattim teraviyi kildiktan sonra.bir bucuk saat vardi sahura.yani bir bucuk saat kadar bir uykuya yattim ama hic birsey gormeden uykudan kalktim.Sabirumu yaptim ,sabah namazimi kildim sonra yattigim yerden istihare duasini yaptim uyumusum.Ama okadar kotu ruyalar gordum ki yani insanlar korku icinde kim nereye kacabilir ise kendini kurtarmak icin kimu denizden cikariliyor kimi grup halinde hic birseysizckalmis sekilde bekliyor ama hep karanlik kimi terorden kimi sudan kaciyor cok sıkınti dolu bir ruya idi.Acaba istihareye yattigimda sadece bir bucuk saatim vardi uyumak icin onu da uyur uyanik gecirdim hic ruya gormeden sonra sabah namazindan sonra yattigim yerden Allaha istihare duasini edip yattim ve bu ruyayi gordum acaba bu istihare ruyasi mi oldu benim icin?

    10. O rüyanız gibi karışık olmuş. Şöyle yapınız. Almanya’da kalmamız hayırlı mı diye niyet ediniz. Allah sizin yardımcınız olsun. Sizin için Almanya’da kalmak da, Bulgaristan’da kalmak da dini açıdan çok sıkıntılı. Çünkü anlattığınıza göre akrabalarınız dinden bihaber kimseler.

    11. Ramazanda ozursuz olarak oruc tutmayana yemek ikram etmek cok gunah demissiniz peki ben esim isten gelince yemek koy diyor koyuyorum ya dabkayin pederim ?ben hep gunaha mi girdim ?kimi insanin isi cok sicak yede oldugundan tutamiyor mesela esim oyle.

    12. Daha önce eşinizin iş durumundan dolayı bunu sormuştunuz. Eşiniz ve kayınpederiniz başka, komşular başka. Bir de eşinizin iş durumundan dolayı tutamadığını belirtmişsiniz. Kayınpederiniz de eşinizin babası. Sıradan birisi değil. Oruç yiyen komşu ve tanıdıklarınıza yiyecek vermek zorunda değilsiniz.

    13. Hocam,hic olmaz ise bulgatistanda kendi anneme “karisma cojugumu nasil yetistirecegime”diyebiliyor ve kendi evimizde yasiyoruz ,almanyada ise bir apartman esimin agailesi,kardesi,yan dairede agabileri ve cojuklari….yani bir yerde dinir sistemim dayanmiyor herkesin arkasini topla pakla neyse sabredicek insan ama inanin esimi nerde ise goremiyor yani gorsem dahi bu kalabalikta iki lafi ust uste koyup dertlesemiyor insan.Bir de burasa (Almanyada)kira bulmak mesele.Yani istiyorlar ki yuksek maasi olsun esimin ve bunun icin yalandan evrak hazirlatiyormusun birisine mesela avukat ya da her ne ise ki maasini yuksek gostersin ve ona da vaya bir para veriyomusun.Hocam bunlar kandirmaca degil mi bir de ustune para vericem….Ne bileyim biz Almanyada daha karisanimiz olmaz Dini acitan cojugumuzu daha iyi yetistireriz dedik geldik,fakat hic te oyle degil.Hatta Bulgaristanda bizim yasadigimiz yer okullarda cujuklara ne ogrettiklerini cojugumu nasil korumam gerektigini nelerden korumam gerektigini biliyorum cunki bulgarca biliuorum ama Almanyada okullarda ne okuttuklarini bilmiyor,nelerden ve nasil cojugumu koruyucagimi bilmiyorum cunki ne yol biliyor ne de dil biliyorum.Bir de Bulgaristanda biz kucuk kasabalardayiz herkez tanidik burada Berlinde yani okadar buyuk ki …..yani korkutucu.Ickilerini sokakta yururken bile icen kadinlar goruyoruz kimi uyusturucu mudur nedir birseyler iciyormus sokaklarda sallam sullam gidiyor….yani cok cesit insan var.Biz Bulgaristanda hic olmaz ise ufak tefek hayatimiz var ama daha guvenli hissedebiliyoruz….Bilmiyorum hocam yanlis yapicaz diye cok korkuyorum.Cou kisi “Almanyada cojugun cok daha guzel egitim alicak Bulgaristandakinden”diyor ama burada okullarda da cesit cesit seyler gorebilir ve ben anlamamis olabilirim ,oysa ki Bulgaristanda cevrem var yanlis yola ya da arkadasa catsa anlicam.Bir cojuk okuyacak ise her yerde okuyup kendini gelistirir ama okumayip haytalik edecek ise …..Yani ben cojugum illa ki kocaman doktor muhendis avukat savci olsun diye bir derdim yok ben onun Dinini guzel bilsin elinden geldigince Dinini duzgun yasasin ilim sahibi olsun gayirli Mumin onu cok seven bir esi olsun ve hayirli saglikli sihatli evlatlari mutlu agaile saadeti olsun isterim.Naamussunu ahlakin korusun.Oyle .Anlicaginiz benim istihareye yatmam bundan.Iyi ki carsiniz hocam.Hakkinizi helal edin basinizi cok sisirdim.Simdiden HAYIRLI BAYRAMLAR.

    14. Allahın selam ve rahmeti size olsun Hüsna hanım. Bunun için istihare yapmanız bile şart değil. Siz orada her şeyi bizzat gözlemlemiş birisi olarak çok isabetli fikre varmışsınız. Size aynen katılıyorum. Çocuğunuz açısından ve sizin açınızdan orası o şartlarda hiç elverişli değildir..
      Yarın ki bayramınız size ailenize mübarek olsun.

  5. Selamun Aleyküm bi insan orucunu bilrek bozup 61 boynuna borc etmisse ve dogru duzgun oruz tumamssa bi tutup bi tutmassa bu kisi napması gerek ? * hocam bi insan defalarca bilerek dinden çıkarsa sonra pisman olursa ama biseverki samimi olursa bu kisi bilrek cktı icin hep dinden sonra yenikten musluman olsa ginede imanı kabul edilirmi ?

    1. Aleykümselam Ayşe hanım. Bir kişi o durumda 60 gün kefaret orucu tuttuktan sonra kaç gün tutmadıysa o kadar kaza orucu tutar.
      Bir kimse bilerek defalarca dinden çıkarsa dine dönüşü kabul edilir ama, o imana dönemez artık. Çünkü kalbi kararır iman edemez duruma gelir. O sebeple tövbelerini oyuncak haline getirenin Allah kalbini mühürler.

    2. yani hocam iman etmezmi yani yanls olan bir yoldamı olur tövbe etmrzmi oo kisi kalbi muhurlendi icin peki kalbin mühürü hiç açılmazmı eger tovbe eder ve cok iyi insan olup namazını klp kurana ve sunnete sımsıkı sarlrsa bu insan muslumandr demi * hocam bn bugun ulusa gittim hacıbayram camisinin oraya ve oraya yakn bi yerde bi adam huseyin hilmi ışık hakikat evinden tam ilmiha sadeti ebediyye ve mektubat tercimesi isimli kitap satıyordu ikisi 10 tlye aldk fakat babam parasnı bozdurmk zorundaydı o satcnn yanna bi adam geldi bu kitaplar cok onemli 5 tane alcam dedi sonra satıcı o adama bozuk paran varmı 100 tl yi bozdurmusun dedi adam bozuk paralar ckarp bozdurduk fakat biz ordan uzaklasnca babam seyretmis adam oo 5 kitabı geri yerine koymus yani babam kendi adamyms dedi istanbuldan geliyormus kitaplar yani icindeki yazları degistirmis olamazlr demi hocam uzerinde hakikat kitap evi yazyor okumalımyım ?

    3. Kalbi mühürlenene insan, Hakka inanmaz. Küfür işleyip tövbe eden sonra yine küfre düşüp yine iman edip tövbe eden Hakka inanır ama onun rezil ahlakından kurtuluncaya dek devam eder.
      Hakikat yayınları sağlam bilgiler içerir. Şunun bunun sözlerine bakmadan alıp okumanızı tavsiye ederim.

  6. Hocam tecdid i imanin amaci nedir bunu yaptiktan sonra h
    gunah isledik diyelim tecdid i iman yaptigimiz icin ona aykiri mi olur bi de abi ben bu kufre girme konusunda cok tutumluyum da bana bi care soyler misin bu konu hakkinda abi ben i.ternetten baktim islam felsefesi demek kufur galiba ben oyle bi sey var dedim cunku biz felsefe islerken din felsefesini de islemistik aklim orda kaldi heralde yani yanlis demisim islam felsefesi var diye arkadasimda bunu onayladi abi ikimize bi sey olnus mudur bana ihtiyatli ve icimin rahatli olmasi icin ne önerirsiniz?

    1. Tecdidi imanın amacı imanı yenilemektir. İslamdan başkası din değildir. Din felsefeciliği yapmak sapıklıktır.

  7. Allahın bir vücudu şekli sureti cismi maddesi yokmu ve cennette yani ahirette görülecekse sınırlı ve başlagıcı arkası zamanı mekanı yönü ciheti olarak görünmesi doğru değilmidir

    1. Allah’ın varlığı vardır. Bu mevcudiyeti sizin hayalinize sığmaz. Onun hakkında ne hayal ederseniz o, başkasıdır. Öyle yaparsanız şirke girersiniz. Yani Allah diye başkasına tapmış olursunuz. Allahın varlığı hakkında sınırsızlık da, sınırlamak gibi yanlıştır. Hıristiyanların ve vehhabilerin inandığı gibi göklerde oturan büyük cisimli bir İlah inancı şirktir. Varlığının başlangıcı da yoktur sonu da. O ezeli ve ebedidir. Zaman ve mekan ve yön mefhumunu bizler için yaratmıştır.
      Cennette mümin kullarına görülecektir ama bu görmek nasılsız ve niçinsizdir olup asla bilinemez.

  8. hocam sevgililiğin haram olduğunu bildiğim halde sevgili olanları çok ama çok kıskanıyorum.ben nasipsiz miyim şimdi?

    1. Kıskanmayınız dua ediniz. Allah size onlardan daha hayırlısını vermekten aciz değildir.

    2. hocam ilgimi çekti de neden sorularımı siliyorsunuz?bu 2. oldu 🙁

    1. Şia hadislerinden bazıları ehli sünnetle aynıdır. Meşhur sahabeler hakkında ifrata kaçmadan yapılan övgüler ehli sünnete aykırı değilse onlardan o türden hadis nakli yapmak caizdir.

  9. Peygamber Efendimiz (a.s.m) şöyle buyuruyor:
    “Allah Azze ve Celle sizden Cennete dahil ettiği her mü’mine yetmiş iki hanım verir. Bunların ikisi hurilerden ve yetmişi Cehennemlik olanların Cennetlik hanımlarındandır.” İbni Mâce, Zühd: 39. Hadisi sıhhati nedir hocam ?

  10. Selamunaleykum hocam.Esimin iki agabisi var bir de kardesi agabileri ile nasil bayramlasmali?eniste eli opulur mu hani buyugumuz ya!?normalde de buyugumuz olan komsularimizin da ellerini opuyoruz bu dogrum mu?

    1. Hocam yine akrabalardan birinin torununun ilk yas gunu icin davet edildik fakt icki olucagi icin gitmeyecegimizi soyledik.Hediyelerimizi gondericez.Fakat kayin validem eltilerim gidicekler ve esimin onlari goturmesini ve almasini istedi eltim .Bir sey devdiyemedim.Ne yapmali?

    2. Eşiniz onlara katılmadan oradan dönüşlerinde alsın. Yolu bilmiyorlarsa gideceklerin içinde kayınvaliden de varsa kapının önünde bırakıp dönsün.

    3. Aleykümselam Hüsna hanım. Kayınbabanızın dışında diğerleri namahremdir. Yani onlarla tokalaşmayınız. Eniştende namahremdir. Nikahı düşmeyenler şunlardır:
      Baba, evlatlar, torunlar, torunların sonsuza dek olan uzantıları, kardeşler, dedeler, amcalar, anne ve babanın amcaları ve dayıları, dayılar, erkek ve kız kardeş çocukları, Kayınpeder. Süt kardeşler. Süt kardeşler dindar değiller ise onlara mesafeli olmak lazım.
      Komşu büyüklerin ve eniştelerin ve kayınların elini öpmek doğru değildir.

    4. Anladim hocam ama opmeyince de buna bak bayrmada elimizi bile opmedi oluyor.

    5. Hocam,biz doğum gunune gitmedik ama kayin pederim kizima “bizimle doum gunune gelicekmisin”deyince cojuk benle evde kalir mi hic!?onlarla gitti yavrum.Cok karsi da koyamadim kizicaklar diye esim de evde yoktu hocam cojugumu gonderdim diye gunaha girdim mi?Nekadar da cabalasam cojua soylediler doum gunune gidiyoruz diye ,oyle demeselerdi yavrumun haberi olmicakti.Yani bahane uydurmaya calistim “simdi dinlemez sizi orda ,aglamaya baslar “falan dedim ama …yani sonunda cojugumun uzerini deyistirdim ve onlarla gitti.

    6. Çocuğunuza önceden böyle şeylerin kötü olduğunu anlatsaydınız sıkıntı çekmezdiniz. Çocuk büyüdüğünde giderse onun günahları size de yazılır.
      Çocuğunuza “kızım seni parka götüreyim markete götüreyim şunları bunları alayım ” deseydiniz çocuk gitmezdi. Hatta ona hiç duyurmayabilirdiniz. Bundan sonrakiler için bunları yapabilirsiniz.
      Ne kadar yanlış ve çirkin adetler bunlar. Kesinlikle bu içkili kutlamalar kafir adetleridir. hele oralarda küçük çocukları bulundurmak çok yanlış bir şeydir O çocuklar şimdiden alkole hazırlanıyor demektir. Allah, o zalimlere elbette onların hesabını soracaktır.

    7. Hocam ben cojuguma hic duyurmadim ki esimin babasi agzini acmasa idi boyle olmicakti.Cojuk gitmek isteyince ben artik markere goturcem desem de olmuyo cunki kizicaklar aglatiyorum diye.Ki yavrum daha uc yasinda oyle yerler kotu desem de anlamaz niye kotu oldugunu.Yani bu guzel gunlerde gunaha girdim degil mi?
      Hocam esimin dayisinin elini opebilirmiyim?yani esimin dayisi ,amcasi ,teyzesi….
      Hocam hakkinizi helal edin sizi bu guncok yordum.
      Kadinin adeti imsaktan bes on dakika ya da yarim saat sonra bitse oruc tutabilir mi?
      Kadinin adeti sekizinci gunu bitti ve oruca niyetlendi fakat dokuzuncu gun tekrardan leke gordu orucu bozulur degil mi?

    8. Çocuk hakkında günaha girdim mi diyorsunuz. Tabi ki Allah affetsin.
      Eşinizin dayısının değil annenizin veya babanızın dayısının, amcasının elini öpebilirsiniz.
      Hayır o gün oruç tutmaz. Kan, imsaktan önce biterse niyetlenir sonra yıkanır.
      Evet o durumda oruç bozulur. On günden sonra kan görürse bozulmaz.

    9. Ya, Allahın emrini yapmayacaksınız insanların teveccühünü kazanacaksınız, yoksa insanların dedikodusuna aldırış etmeyeceksiniz Allahın rızasını kazanacaksınız. Tercih sizin. Cennet ucuz değil cehennem lüzumsuz değil.

  11. “Büyük kardeşin küçük kardeş üzerindeki hakkı, babanın çocuğu üzerindeki hakkı gibidir.” hadisi sahih midir?

    1. “Babanın olmadığı yerde büyük kardeş baba gibidir” hadisi şerifi de vardır. O hadisi şerifde kast edilen hak, saygı babındandır. Yoksa bir babanın hakkı gibi değildir.

  12. hocam işlemiş olduğum okadar çok gunahim varki artik sayisiz dağlar kadar ama bir çoğunu terk ettim ama halen bir kacını yapmaya devam ediyorum ve kendimi alamıyorum dini bilğim yetecince olmasına rağmen halen devam ediyorum ve kendime bukonuda çok kizğin ve öfkeliyim buda bende sinir sistemlerimi okadar çok bozuyor ki anlatamam ve ben ta çocukluk donemide aileminde beni ğunaha yitmesiyle kendimi ğunah deryasının içinde buldum ve yaş ierledikten sonrada unutamadiğm için şimdide aileme beni bu hale siz ğetirdiniz diyim orataliği savaş alanina ceviriyorum sinirlendiğimde ğozum birşey ğormuyor nereye baksam nereye donsem gunah buda beni pskolijik olarak sorun yaşiyorum pskoloğa bile ğittim 2 ilac yazip ğonderiyorlar bir kaç ay kullaniyorum geğişen birşey yokyani tovbe ediyor akşam sabaha ayni değişen bir şey yok ailemin dertleri sorunlari benim yaşadiklarim dini ğorevlerimi yapmama engel oluyor hocam size soru soramıyorum vereceğiniz cvb bende biliyorum ama sadece sorulari okurken bende yazmak istedim ve şuan terevi yaklaşiyor ben burda yazi yaziyorum ben aklim yetti birğun olsun yuzum ğulmedi bu dunyada birğün tek birğün mutlu olmadi şuan allah tan . tek istediğim biran once emanetini almasiama allahta sadece istediğim ölmeden önce tövbelerimin kabul olmasi son nefesimde kelimeyi şahadeti getirerek ölmek

    1. Efsane Kadir Allah senin içini güldürsün huzurla doldursun. Bu kadar karamsar olmanız doğru değildir. Senin günahların ne kadar çok olursa olsun sayılıdır. Allahın affı ve merhameti ise sonsuzdur. Sonsuzun içinde sınırlının ne hükmü olur?
      Allahtan ümidini kesme. Dindar bir kızla evlen hayırlı çocuklar yetiştir ve ailen huzur dolsun. Kendi ailenin günah ortamından uzaklaşmış olursun böylece. İş bu kadar kolay.
      Ölmeyi istemen yanlıştır. Senin için ölmek mi yaşamak mı hayırlı bilemezsin. Hayırlı olanı iste.

    2. Bekir abi ben sizin yazdiginizi yaptim ama sonrasinda amentuyu okudum kabul olmadi mi yani iman esaslarini sonrasinda okudum

  13. Cok sagol abi bunlari deyince biter dimi bir de tecdid i imani fazla okumamiz lazim mi bu tevbede yoksa sizin dediginiz yeterli degil mi ve bu tevbeden sonra sehadet amentuyu okumak ve gusul şart midir?
    Abi ben elfazi kufur konusunda cok tutumluyum Islam felsefesi ya da islam dusuncesi demek ozellikle ikincisi kufur olur diyolar.Ikisini de aciklar misiniz?

    1. Amentüyü tövbeden önce okuyunuz. Gusül şart değildir. İslam felsefesi ile İslam düşüncesi aynı şeydir. Küfür değildir ama doğru da değildir. Çünkü İslam düşüncenin eseri değil ilahi vahyin eseridir.

  14. Muhakkak ki cennette (mümin için) içi boşaltılmış bir tek inciden bir çadır vardır. Bu çadırın eni altmış mil (yaklaşık 100 km) mesafe genişliğindedir. Bunun her köşesinde (mümine mahsus) birtakım ev halkı vardır ki onlar başkalarını (yani birbirlerini) göremezler. (Ancak) Mümin onları dolaşıp ziyaret eder.
    [Tezkireti’l Kurtubi, s. 325/560] Hocam bu cennete giren her mümin için midir ?

    1. Bu cennete giren erkeklerin hurilerine atıftır. Erkek, hurilerini görecek ve onlarla ayrı ayrı görüşecek ama huriler eşleri olan erkeklerden başkalarını göremeyecekler.

  15. “Kim Allah’tan başka ilâh olmadığına Allah’ın bir ve şeriksiz olduğuna ve Muhammed’in onun kulu ve Resûlu (elçisi) olduğuna, keza Hz. İsâ’nın da Allah’ın kulu ve elçisi olup, Hz. Meryem’e attığı bir kelimesi ve kendinden bir ruh olduğuna, keza cennet ve cehennemin hak olduğuna şehâdet ederse, her ne amel üzere olursa olsun Allah onu cennetine koyacaktır.” Buhârî, Enbiya 47; Müslim, İmân 46, (28); Tirmizî, İmân 17, (2640) Hangi amel üzere olursa olsun kasıt nedir hocam ?

    1. “Ameller tartıldıktan sonra günahları fazla gelirse cehennemde bir süre kalsa da sonra cennete girecektir” demektir.
      Karia Suresin de “kimin günahları ağır gelirse o haviyededir(cehennemdedir)” buyrulmaktadır.

  16. Bekir abi ben cocugum ama tecdid i iman mi yapmam gerekiyor degil mi bastan yazar misin napmam gerektigini

    1. Evlat, şöyle tövbe edeceksin:
      Üç kez, “estağfirullah” dedikten sonra,
      “Yâ Rabbena! ben kendimi bildiğim andan bu ana kadar benden küfür şirk ve ısyan her ne vaki olduysa ben hepsine pişman oldum keşke yapmasaydım. Bundan böyle inşallah yapmayacağım.” der
      ve “Allahümme innî ürîdü en üceddîdel-îmâne tecdîden bi kavli lâ ilâhe illallah Muhemmdun Rasulüllah” dersin biter.

  17. Selamun Aleyküm hocam * “Şayet ben bir insanın başka bir insana secde etmesini emredecek olsaydım, kadına, kocasına secde etmesini emrederdim.” hadisini açıklarmısınız hocam ?* erkeğin hanımını dövme hakkı varmıdr hocam ?

    1. Aleykümselam Ayşe hanım.
      “Şayet ben bir insanın başka bir insana secde etmesini emredecek olsaydım, kadına, kocasına secde etmesini emrederdim.” hadisini açıklar mısınız hocam ?”
      Peygamberimiz, “Allah, meleklerin Adem’e secde etmesini emrettiği gibi bana da insanın insana secde etme yetkisini vermiş olsaydı ben kadının kocasına secde etmesini emrederdim. Çünkü, kadın ile koca arasındaki sevgi buna daha uygundur” anlamına gelir bu hadisi şerif.
      Tam sevgi ve saygı olmadan gerçek secde de olmaz. Kadının kocasına sevgi ve saygısı secde kuvvetinde olmamalıdır. Çünkü onu da kendisini de var eden kudret Allah’tır. Kadının kocasına saygısı Allah’a olan inanç ve saygısından dolayı olmalıdır. Kocanın da hanımına sevgisi ve saygısı Allah’a olan inanç ve saygısından dolayı olmalı. Çünkü kadın ona Allah’ın bir emanetidir. Onu aziz tutmalı, onu kırmamalı, yıkmamalı. İslam hiç bir erkeğe hanımını dövme hakkı vermez. Her şeyde Peygamberimizi örnek aldıklarını söyleyen ham sofular, iş kadına davranış meselesine gelince neden Peygamberimizi örnek almazlar. Kadınlarına en güzel davranan Peygamberimizdir. Zira o hanımlarını hiç dövmemiş, dünyevi meseleler yüzünden de onları asla azarlamamıştır.
      Kur’an’da geçen “onu(kadını) darb” ediniz ifadesini dövünüz anlamında tefsir eden nakıs alimlerdir. Darb ediniz Kur’an’da değişik anlamlarda kullanılmıştır. Bunlardan biri de Yasin suresinde “o kasaba halkının meselesini darb ediniz(anlatınız) buyurulduğu gibi. “onları(kadınları) darb ediniz” ifadesi de “onlara görevlerini hatırlatınız” şeklinde anlaşılmalıdır. Bunu neden böyle anlamalıyız? Peygamberimiz, bizlere Kur’an’ı en güzel açıklayan olduğu için. O, bu konuyu şöyle açıklar: “Kadınlar sizin köleleriniz değildir. Onları dövmeyiniz.” “Kadınları döven erkeklerden kıyamet günü ben davacı olacağım” buyurmaktadır.

    2. hocam keske siz bunları anlattnz gibi anneler ve babalarda keske evlatlarna anlatabilse bn annemle babama bi imam nikahınızı tazeleyin nolur olmaz diyorum fakat onlar oralı olmuyor unutup gidiyolar biz nikah tazaletecek naptkki diyolar hocam bnde onlara ne olur ne olmaz diyorum acaba yanls biseymi yapyorum hocam yani onlar hic nikah tazelemisler hocam ya dinden ckacak bisey soylemislerse diye cok korkuyorum napmam gerek ? hocam bir erkek hanımına yedigi yemegi haram etme hakkı yoktur demi hocam yani eger kocasnn parasyla karnını doyuruyorsa ve eger simdiye kadar bnim paramla yemis oldum yemekler haram olsun derse nolur hocam?

    3. Annen ve baban hakkında düşündüğün şeyler çok doğru ve güzel. Ama cahil insanlara bazı şeyleri anlatmak ne yazık ki mümkün değildir. Onlar dua ediniz. fazla üzerlerine de gitmeyiniz. Allah korusun küfre girebilirler.
      Erkek, hanımının yemesini içmesini giymesini karşılamak zorundadır. Kadın ona ihanet etmediği sürece hakkını haram etme hakkına sahip değildir.

  18. Hocam nasil tevbe ediyim ne diyim yani bi de oyle dua ettigim ve Yetis Imami Rabbani hazretleri beni bu durumdan kurtar dedigim icin de ayri tovbe ediyim mi sirke dusmemisimdir deme boyle demekte o sitedeki calisanlar demisti ki bana boyle soyle kurtaracak olan Allahu tealadir dediler ben de biliyodum zaten boyle oldugunu ama soyledim iste sadece o kisiye dua etmedim zaten haşa napiyim yani abi sagol simdiden

    1. “Yetiş ya İmamı Rabbani” demekle onu yaratıcı güç kabul etmediğin ve onu vesile bildiğin için şirke düşülmemişsindir. Yapacağın genel tövbe şöyle olsun:
      Üç kez, “estağfirullah” dedikten sonra,
      “Yâ Rabbena! ben kendimi bildiğim andan bu ana kadar benden küfür şirk ve ısyan her ne vaki olduysa ben hepsine pişman oldum keşke yapmasaydım. Bundan böyle inşallah yapmayacağım.” der
      ve “Allahümme innî ürîdü en üceddîdel-îmâne ven-nikâha tecdîden bi kavli lâ ilâhe illallah Muhemmdun Rasulüllah” dersin biter.

  19. Ben zaten tevbe etmistim o duruma bi sorun kalmaz degil mi ama olay olduktan 3 ay sonra falan aklima geldi olay ve tevbe ettim bana hocam kufre girmezsin tevbe etmen gunah icin yeterli olacaktir dedi.Ve ben bu vesvese geldigi icin dua ettim dedim ki Rabbim ben ne haldeyim bilmiyorum falan bi seyler demistim imanda suphe etmek kufur diyolar ama dedim ya vesvese oldugu icin boyle yaptim.Yine de ben her ihtimale karsi tevbe ediyim mi bunlara ne dersiniz?

    1. Tamamdır. Tövbe ettiğiniz için tekrar evhamlanmak şeytanın vesvesesidir. Siz yine de ihtiyaten bir kez daha tövbe ediniz.

  20. Hocam ramazan ayinda vesvese gelmeye baslamisti bana ben de biraz tedirgin olmustum ve kendi kendime sayikliyordum acaba murted mi oldum acaba diye boyle demekle (acaba murted mi oldum diye sayikladigimicin)dinden cikmis olmam degil mi bi de bu durum icin bir tane sitede “Yetis Imami Rabbani hazretleri beni bu durumdan kurtar” diye soyleyin diye mesaj attilar bana yoneticiler. Onlar Allahin sevdigi kullari o kullar da senin icin dua ederler dediler ve kurtaracak olan Allahu Tealadir dediler onlar. Zaten oyle de ben oyle dedigim icin tehlikede miyim hocam sagolun simdiden cunku ben bi de elfazi kufur konusunda cok tutumluyum ve kufre girmekten korkuyorum

    1. Sayıklama ile dinden çıkılmaz. Fazla vesveseden meydana gelmiş olmalı o sayıklamalar. Öyle deme. Şöyle de:
      Medet yâ Rabbena! Bana İmamı Rabbani hazretleri hürmetine yardım et.” deyiniz. Cünüp olarak camiye girmek büyük günahtır. Günahından dolayı hiç üzülmeyen kafir olur. Eğitim gereği gibi bir durum olmadan bilerek abdestsiz namaz kılmak ve bunun haram olduğuna inanmamak küfürdür.

    1. 21- Hadis-i garip: Yalnız bir kimsenin bildirdiği hadis-i sahihtir. Yahut aradakilerden birine, bir hadis âliminin muhalefet ettiği hadis-i şerif.

      22- Hadis-i zayıf: Sahih ve hasen olmayandır. Ravilerden birinin hafızası, adaleti gevşek veya itikadında şüphe vardır. Bu hadise göre fazla ibadet yapılır; fakat ictihadda bunlara dayanılmaz.

    2. Garib hadis, ravisi yalnız bir kimsenin bildirdiği sahih hadistir. Aradakilerden birine, bir hadis âliminin muhalefet ettiği hadis-i şerif olduğu için mezhepler arasında ki içtihat farklılıkları da bu sebeple olmuştur..

  21. Essalamu aleykum hocam bir kişi hanımına ciddi bir kişilik olduğunu belirtmek için rus generali demesi sakıncalı olur mu?

    Uyandım baktım hoca sahurda ezanı okuyacak bir çay bardağı su içeyim sahur sevabına erişeyim diye hoca Allahuekber dedi sonra ben suyu içtim oruca niyet ettim uyudum sıkıntı olmaz değil mi?

    1. Aleykümselam Musab. Öyle söylemek inancı babından kast edilerek söylenirse küfür olur. Fiziksel veya küfür olmayan davranışları bakımından söylenirse yalan olur. Böyle söze ne gerek var. Türkçe de iltifat sözcükleri mi bitti?
      Oruç babından sıkıntı olmaz ama o kenarlarda yürümeyiniz.

    1. İmamı Azam hazretleri fıkıh bilgisi bakımından daha ileridir, İmamı Rabbani hazretleri ise tasavvufi ilimler bakımından daha ileridir.

  22. Selamün Aleyküm.Hocam bulunduğumuz bir ortamda kafir birisi şirk sölzeri söylese fakat biz o ortamdan ayrılmasak sonra bu sözleri söyleyen kişi daha aşırıya gidince oradan ayrılsak ilk başta ayrılmadığımız için küfre rızadan küfre girer miyiz?

    1. Aleykümselam Meraklı.
      Küfre rıza göstermedikçe küfre girmiş olmazsınız. Ancak, ilk başta terk etmeniz daha evladır.

  23. Selamun Aleykum Hocam hayırlı akşamlar. Arkadaşla aramızda tartışıyorduk şeriatı bir anda getiremezsin diye yavaş yavaş olur dedim. Istersen diğer arkadaşa sor dedim isteyip istememesi ile ilgili. Arkadaşa sorduk isteyip istemediğini Şeriat bir anda gelmesin yavaş yavaş gelsin dedi bir anda yapamam yavaş yavaş olursa olur dedi.Şimdi acaba bu sözde bir sıkıntı var mı.(Arkadaş şeriatın hak olduguna inanıyor) Ayrıca bu söz sıkıntılı ise biz arkadaşı bu cevaba zorladığımız için bizim bir mesuliyetimiz var mı. Çok teşekkürler. Hayırlı ramazanalar.

    1. Aleykümselam Bilal. Şeriat Kur’an ve Sünnettin hayata uygulamasının kısa ismidir. Arkadaşınız inkar etmediği için küfre girmez. Herkes kendi nefsine şeriati uygulamadıkça topluma şeriati benimsetmek zor olur. Ama boş da bırakmamak lazım insanları.

  24. Hocam nasilsiniz insAllah.
    Ben şeriat nedir diye soran birine kosaca nasil cevap vermeliyim?aciklarsaniz cok sevinirim .Yani ben kendimce biliyorum ama …..bir de size sorunca daha rahatliyorum.

    1. Sağ olunuz Hüsna hanım şükürler olsun iyiyiz. inşallah sizler de iyisinizdir.
      Şeriat nedir diyene Kur’an ve Sünnettir deyiniz. Gerçekten de öyledir.

    2. Ben Dinin emirlerine uymak gibi diye cevap vermistim.Hocam,ablamin kizi yeenim facede bir resim gormus soyle ki”cok ama cok kotu bir sekilde dayak atilmis bir kadin hataa tugla ile dovulmus yanlis hatirlamazsam,ve uzerinde bu resmin soyle yaziyormus-seriat isteyen kadinlara gelsin”yanlis hatirlamazsam .Yegenim ,ablama anne şeriat ne niye bukadar dovulen bir kadinin resmibe “şeriat isteyen kadinlara gelsin “diye yaziyor diye sorunca ….ablam,hani film ve dizilerde olur ya toplasirlar kan davasi falan yaparlar şeriya derler, ablam oyle bir sey sanmis ve ablam “kotuler vardir ya hani kan davasi yapar kadin dover zulm eder “boyle demis.Sonra bana sorunca (cunki 12-13yaslarindaki bir kiz cok etkilenmis bu resimden )ben de dedim ki:Bizim DINIMIZ OKADAR GUZEL KI BIZIM DINIMIZ KIZ COJUKLARI DIRI DIRI TOPRAGA GOMULURKEN PEYGAMBERIMIZ ALEYHISSELAM KIZI OLUNCA SOKAKTA OMUZUNA KOYARAK GEZDIRMIS,…..VS YANI DEDIM KI BIZIM DINIMIZ SIDDETI istemiyor

    3. Hayırlı sahurlar Hüsna hanım. Kur’an ve Sünnetin yaşanmasına şeriat diye yazmıştık. O türü karalayıcı ve kötüleyici yazıları kafirler yazmaktadır. Müslüman bir kimse kafirlerin verdiği o ve benzeri haberlere, yayınladıkları dizilere , filmlere inanırsa o da kafir olur.
      Aynı karalamalar komünistler ve misyonerler tarafından Türkiye’de de yıllardır yapılmaktadır. İslam onların anladıkları gibi simsiyah değil bembeyazdır. Hıristiyan Avrupa’da 18. yüzyıla kadar kadına insan bile denmiyordu.
      Kadına karşı kesinlikle şiddet haramdır ve kul hakkıdır. İslam’da kan davası yoktur kısas vardır. Yani kim bir insanı kasten ve haksız yere öldürürse yasa onu ölüm cezası ile yargılar. Avrupada bir seri katil onlarca insan öldürüyor devlet onu idamla yargılayacağı yerde bir oda da bir ömür boyu besliyor.
      Bu mu adalet? Adalet mi bu..?
      Siz güzel savunma yapmışsınız yüreğinize sağlık.

    4. Hocam o tur diziler bizim turk kanallarinda gorumusuz yani vardir ya “aga” ve o ne derse o ilur kurallari onun gibiler koyar falan ablam onu DINI acidan bir baglanti oldigunu bile enlamamis sanirsam sonra ben aktarinca ona o da”ne bileyim hep kadin siddeti zorlama falan olan agalar vardir ya oyle bir seyi aktariyolar diye sandim”gibi bir sey dedi.Biz kufre dusmedik degil mi ALLAH KORUSUN.

    5. Hayır sizin küfre düşeceğiniz bir durum yoktur. Çünkü o dizi ve filmlerde Müslümanlar kötülenmektedir. Müslümanların içinde de kötü kimseler olabilir. Ama bu İslamdan değil İslamı iyi bilmediklerinden kaynaklanır. Kötünün milliyeti ve dini olmaz. kötüler her yerde ve her ortamda kötüdür.
      Bizim ülkede Osmanlı İmparatorluğu yıkıldıktan sonra yeni Türkiye’yi kuranlar uzun yıllar diktatörlük yapıp iktidarları ellerinde tuttular. O uzun dönem içerisin de babalarımızın ve dedelerimizin anlattıklarına göre ezanı yasakladılar, Kur’anları yaktılar. Tıpkı Bulgar gavurunun oradaki Müslüman Türklere yaptıkları gibi zulüm yaptılar. 1950 yılına kadar devam etmiş bu kötülükler. Ondan sonra da zaman zaman ihtilaller yaparak darbe ile iktidar olup dindarlara zulüm ve işkencelerine devam ettiler.
      Başörtülü kızları üniversitelerden içeri almadılar. Namaz kılanlara gerici ve yobaz gibi isimler taktılar. Peygamberimize hakaretler yaptılar. O zulüm ve diktatörlük dönemlerinde hep İslam aleyhine kötü filmler yaptılar.
      Televizyon kanalları kurup milleti uyuttular. Bu pislikler dış ülkelere de kötü bir şekilde yansıtıldı. Dışarıda yaşayanlar sandılar ki Türkler böyle inanıyor ve yaşıyorlar. Filmlerin gerçeklerle hiç alakası yoktur.
      Kafirler istemeseler de Allah nurunu tamamlayacaktır.

    6. Evet hocam.Sadece dovulen kadinin yanina “şeriat isteyen kadinlara gelsin”diye yazmalarini anlayamamis ablam ve her halde kotu insanlarin emrine uyma gibi bir sey sanmis o yazilani.Ben o yuzden sordum kufre dusme durumu var mi diye?
      Hocam benim annem dul,babaannem ve dedem ile yasiyor ,bu gun gundelik is varsa gitmeye calisir yoksa yok.Yani annem de fitre vermeli ama yine de degil mi?
      Kayin validem banyodan cikinca cok guzel koktu “ne guzel kokuyosun”dedim gunaha girdim mi?
      Bir kadin adet halinde iken esi de cok sicak ve kapali yerde oldugu icin oruc tutmamis diyelim (RAMAZAN AYI ICIN SORUYORUM)gunduz esini opup sarilmasi gunah mi?
      ALLAHA EMANET OLUN.

    7. O durumda olan annenizin fitre vermesi gerekmez. Ablanızın o sözlerden dolayı küfre düşme durumu yok. Çünkü onları yazanlar başkalarıdır. Kayınvaliden için kullandığın sözde bir günah yok. Yalnızca iltifat etmişsiniz. Kadına değil erkeğe günahtır. Kadınlar adetli iken eşinin ona yaklaşması haramdır.
      Siz de Allah’a emanet olunuz.

    8. Hocam adetli iken esler tani ki de yaklasamaz.Benim sorum sadece Ramazan ayinda gunduzu karisini opmesi sarilmasi gunah mi?idi.
      Peki fitre kim vermeli kim vermemeli?

    9. Oruçlu kimsenin eşini adetli iken veya oruçlu değilken öpmesi veya eşine sarılması orucu bozmaz ama, mekruhtur. Fitreyi az da olsa bir geliri olan herkes vermeli. Hiç geliri olmayan vermez. Zekat alan her fakire fitre verilebilir. Tabi bunların da usülleri var. Müslüman olacak, zengin olmayacak, anne baba dede nine torun ve evlat olmayacaktır.

    10. Hocam,merak ettigim daha dogrusu cok icimi daraltan bir sorum var.Esimin kardesi bize acaip davranislarda bulunuyordu esimli kiriyordu falan ta ki gecen cok kirmis esimi.Sonra esim de “iyi maden rahatini bozuyoruz bir birbucuk aya kadar gidicez”demis .Sonra bir sekilde kayinvalidemin kulagina gelmis gidecegimiz .Kayinvalidem eltime demis ki bize bari soyleselerdi gidiceklerini baskadindan mi duyacaktim diye.Ben de kayinvalidemler meseleyi yanlis anlamamalari esime ve bana kirilicaklarina olayi tam olarak anlattim .Kaynim esime “dagadan geldin bagdakini kovuyorsunuz “gibi seyler soylemis diye kayin valideme anlattim.Olay aciklia vurdu biraz.Benim sıkıntim acabab ben giybete dusmus oldum mu laf tasimis oldum mu?

    11. Karşı tarafa hakaret etmeden olayı anlatmanız gıybet olmayıp haber vermek olacağı için gıybet değildir yapılan. Endişelenmenize gerek yoktur Hüsna hanım.

    12. Hocam adetli kadin Kadir gecesinin sevabindan mahrum kalir mi?Adetli kadin o geceyi nasil gecirmeli?

    13. Kadir gecesini ihya etmek isteyen bir kadın kadir gecesine adetli olarak girerse, o geceyi ihya etmiş gibi sevaba girer.
      O gece çokça salavat okumalı ve günahlarına istiğfar etmelidir.

    14. Hocam,KADIR GECESI Ramazsn ayinda gizlidir ya?Neden illaki 27 gecede kutluyoruz?

    15. Kadir Gecesinin 27. Gece olma olasılığı daha fazla olduğu için kutluyoruz Hüsna hanım.

  25. Selamunaleykum hayırlı günler hocam bu kelimeyi çok duyuyorum birisi böyle kızınca hani derlerya kıyameti koparacak mecazı bu kelime küfre düşürür mü?
    Allahu teala razı olsun sağolun.

    1. Aleykümselam.
      Size de hayırlı günler. Kıyameti koparacak sözü mecazidir. Küfür olmaz.

    1. Kızgınlıkla Müslüman olduğu bilinen açık küfür alameti taşımayan bir kimseye “Allahsız, kitapsız” demek, kişiyi küfre düşürür.

  26. Selamün Aleyķüm,

    Dövizin zekatı nasıl hesaplanır,geçtıgimiz senennin kuru üzerinden mi,şu andaki kur üzerinden mi hesaplamak gerekir?

    Hayirli gunler.

    1. Aleykümselam Esra hanım. Döviz zekatının nisabı ister şu anki, isterseniz geçen seneki kur üzerinden geçen seneki altın fiyatlarına göre dövizin değeri 81 gr. altının değerin de ise ve üzerinden de bir yıl geçmiş ise yüzde iki buçuğunu şimdiki kura göre hesap edip zekat olarak verirsiniz.

  27. “Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), ben 6 yaşında iken benimle evlendi. Medine’ye geldik. Beni’l-Hâris İbnu’l-Hazrec kabîlesine indik. Ben hummaya yakalandım. Saçlarım döküldü. (İyileşince) saçım yine uzadı.
    Annem Ummu Rûman, ben arkadaşlarımla salıncakta oynarken, bana geldi, benden ne istediğini bilmeksizin yanına gittim. Elimden tuttu. Evin kapısında beni durdurdu. Evimizde, ensârdan bir grup kadın vardı. “Hayırlı, bereketli olsun!”, “Uğurlu mubarek olsun!” diye dualar, tebrikler ettiler. Annem beni onlara teslim etti. Onlar kılık kıyafetime çeki düzen verdiler.
    Beni, [kuşluk vakti aniden] Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)(ın gelişinden) başka bir şey şaşırtmadı. Annem beni O’na teslim etti. O gün ben 9 yaşında idim.”
    (Buhârî, Nikâh 38, 39, 57, 59, 61; Muslim, Nikâh 69, (1422); Ebu Dâvud, Nikâh 34, (2121); Edeb 63, (4933,4934,4935, 4936, 4937); Nesâî, Nikâh 29, (6, 82). Ayrıca Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayın: 15/486.) Hocam bu hadis uydurma mıdır ?

    1. O kaynaklar doğrudur. O hadisler ile çelişen başka hadisler de ise Ayşe annemizin 9 değil 17 yaşında evlendiği rivayet edilir. Arabistan’da kadınlar erken yaşta büluğa erdikleri hesaba katılırsa ve Arapların örfüne göre 9 yaşındaki bir kızın gerdeğe girmesinde yadırganacak bir durum yoktur. Biz her şeyi kafir Avrupalılara ve ateist zihniyete göre değerlendirirsek, haşa Hz. İsa’ya Allah’ın oğlu mu dememiz lazım?

Bir yanıt yazın