Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak İslami konularda (fıkıh, itikat, sünnet, tefsir, tasavvuf gibi) sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada soru ve cevap yayınlanmaktadır.

IslamDergisi.Com

Loading

135.595 - 8
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Soru-Cevap” üzerine 31.231 yorum.

  1. Bekir hocam artık isyan stres yapmıyorum her şey için hayatım artık çok güzel gitmeye başladı ve en çokta namaz kıldığım için hatta sabırlı ve sükunetli olmak bile insanın dediklerini yerine getirmesede insanı daha değerli saygın kılıyor insanlar arasında artık beterin beride var diyip sabırlı namazlı olmaya başladım anneme babama saygı duyuyorum üzmüyorum biliyorumki onlar olmasa aç kalırdım şuan çok huzurluyum bir siz bilgi verin dini hocalarım sayesinde bilgilerinizde mutlu ediyor hayatta her şey kadın değilmiş anladım

  2. Bekir hocam bende bir tişört vardı ve üzerinde arapça allah lafzı vardı ve bunla uygunsuz yerlere giriyordum hatta tuvalet banyo büyük abdest gibi daha bir çok yer hatta dini yasakladığ yerlerı kırataneler gibi ve en sonda topraklı bir yerde ateşle yaktım yaptığım doğrumu ve giymemde bir sakınca varmıydı?

    1. Üzerinde Allah lafzı veya ayet yazılı giysilerle uygunsuz yerlere girmek haramdır. Harama önem vermemek ise küfürdür. Yani o kimse dinsiz olur. Onu yakmayıp evde yüksek bir yerde de saklayabilirdin.

  3. Selamün Aleyküm hocam . Hocam bazı Şia hadis kaynaklarında ki hadisleri görüyorum ve bir çok bizim Ehl-i Sünnet kaynaklarımızda ki sahih hadislerin aynısı orada da var hatta bazı lafız farklı şekil de de bir çok hadis var Sünni kaynaklarda ki hadisler nasıl onlarda da oluyor da sapık oluyorlar ?

    1. Şia’nın tüm kaynaklarının batıl olduğunu da nereden duydunuz? Yok öyle bir şey . Kuran ile birlikte tabi ki onların hadis kaynaklarının bir kısmı bizimle aynıdır. Onların sapkınlıkları bu kaynakları yanlış yorumlamalarından oluşur.

  4. Selamünaleyküm hocam
    Hocam benim fotoğrafçılığa ilgim var. Özellikle belgesel fotoğrafçılığa. Bunun nir sakıncası varmı? Fotoğrafı resim ve heykel gibi mi değerlendirmeliyiz? Uzak durmam gerekiyormu? Birde hocam, ben sosyal ortamlarda ünlü fotoğrafçıların fotoğraflarını paylaşıyorum, bunun ne gibi sakıncaları var?
    Allah razı olsun.

    1. Aleykümselam Yusuf. Müstehcen resimler olmadığı sürece bir sakıncası yoktur fotoğrafçılık yapmanızda.
      Fotograf heykel yapmak gibi suret resimleri ve müstehcen resimler yapmak gibi haram olsaydı televizyonculuk da haram olurdu. İslam teknolojiye karşı değil müstehcene karşı.
      İzinsiz paylaştığın o resimlerden para kazanıyorsan kul hakkı olur.

  5. abdülaziz bayındır haşa ALLAH CC. kulunun geleceğini bilmez, bilirse haksızlık yapar”
    diyor…mustafa islamoğlu kaderi reddediyor…bayındır ekibi ve vehhabiler RASÜLLLAHIN SAV. kabri şerifini ziyaret etmeyi, salatü selam getirmeyi, ondan şefaat beklemeyi ŞİRK sayıyor…f.gülen muhammedün rasülullah demiyenlerede RAHMET NAZARIYLA bakmalıyız diyor…bu konular hakkında ehli sünnetin tavrı nedir…

    1. O konularda ehli sünnetin tavrı, Allahu tealanın gaybı bilici olması ayetle sabittir. Onun bir ismi de El-Alîmdir ki, her şeyi en iyi bilendir. Hz. Adem yaratılmadan önce melekler” yeryüzünde kan döküp fesat çıkaracak kimleri mi yaratacaksın ey Rabbimiz ” dediler. Bu bilgiler gayba ait bilgilerdi. Onlar onu levhi mahfuzdan okumuşlardı. Haşa Allah gaybı bilmeseydi oraya nasıl yazacaktı?
      O adam ehli sünnete göre münafıktır.
      Kaderi reddeden de münafıktır. Çünkü konu ayetle sabittir. Salavat getirmek de şefaatta ayetle sabittir. Ayetle sabit olan bir şeyi inkar küfürdür. f. gülen adındaki münafık da ehli küfürdür.
      Ehli sünnete göre bunların küfür barizdir.

  6. Selamunaleykum hocam.
    1:
    Hocam bir de “bizleri cehennem azabi cekecek olanlarda küfre dusenlerden eyleme ya RABBIM”diye dua etmekte sakinca var mi?
    2:
    Hocam hani siyah uzum kurusu olur ya onu yirmi dakika suda kaynadip bir hafta boyunca suyunu icmek cok iyi geliyormus vicutraki kotu seylerden temizlenmek icin .Fakat onu kaynatmak ne bileyim size sorayim dedim o haram bir maddeye dinusmuyor mu acaba?
    3:cok ozur dileyerek soruyorum”kahpe felek”kufre dusurur mu?Cunki bir yerde okudum ki kufre dusurmuyormus cunki felek kelimesinin cok manasi var olmasina ragmen normalde daha cok dunyadaki kotulukler kastedildigi icin?

    1. Aleykümselam Hüsna hanım.
      1- “Bizleri cehennem azabı çekecek olanlardan, küfre düşenlerden eyleme ya RABBIM” diye dua etmekte sakinca var mi?
      Hayır bilakis öyle de dua etmeliyiz.
      2- O şekilde kaynatmak alkole dönüşmediği sürece onu içmek şifa olur. Alkole nasıl dönüşür onu bilmem.
      3- “Kahpe felek” demek kadere isnat edilirse küfre sebeptir. Feleğin sözlük anlamı yörünge demektir. Ayın güneşin dünyanın uzayda izlediği yola yolun Arapçası felek, Türkçesi yörüngedir. Ancak eski şairler ve şarkıcılar kader anlamında kullandıkları için kadere hakaret küfürdür. Felek sözcüğü, kötülüklerin sebebi anlamında da kullanıldığı vakidir.

    2. Hocam iste ben de bilkiuorum ickiye donusur mu donusmez mi ….o yuzden dize yazmistim.
      Yani yanimda biri felek sojugu ile kurdugu cumle olunca ben nasil tepki vermeliyim!?

    3. Hüsna hanım yapacağınız şey altta belirtilen duma gibiyse alkole dönüşür. Değilse ve sarhoş da etmiyorsa bir sakıncası yoktur.:
      Şarap yapmak için önce üzümler bağlarından toplanır, ardından ezilir sonra, maya (üzümde doğal olarak bulunur) üzüm suyundaki şeker ile birleşir ve aşamalı olarak bu şekeri tüketerek alkole dönüşür. Maya aynı zamanda havada buharlaşan karbondioksiti üretir. Mayanın işlemi tamamlandığında üzüm suyu şaraba dönüşür. Üzüm şarabı kırmızı, beyaz veya rose (pembe) olur. Bunun yanı sıra köpüklü şaraplarda mevcuttur. Ayrıca, şaraplar içindeki şeker miktarına göre de sınıflandırılabilir. Bu sınıflandırmaya göre; sek, dömi-sek, yarı-tatlı ve tatlı olmak üzere dört ana grup vardır. Üzümden imal edilmeyen şaraplara meyve şarabı adı verilir. Her meyveden şarap üretilebilir. Fakat dünyada şarapların büyük bir kısımı üzümden üretilmektedir. Arpa gibi nişasta içeren bitkilerden yapılan içecekler şarap sınıfına girmez. Şarap genelde üzüm ve meyvelerden elde edilir.En iyi içme zamanı on yıldan sonradır ve kırk yıla kadar içilebilir. Bunun yanı sıra uzakdoğuda yaygın bir şekilde pirinç şarabı da tüketilir. Pirincin buharla pişirilip mayalanmasıyla elde edilir.
      Feleğe kahreden şarkı ve türküleri dinlemeyiniz.

      Cabernet Sauvignon

    4. Yani oyle bir islem yapilmiyor hatta kurutulmus uzum sadece yirmi dakika kaynatilip iciliyor suyu yani oyle seker falan eklenmiyor ama …..
      Felek sarkisi dinledigimden degil gecen ablam yuzunde bir leke olusmus sivilceden gorenler ne oldu sana deyince”felek carpti”dedi ondan once de “kah…. felek”sarki sozunu soulemisti hatta ne konusuyorsun diye cikistim ona.Ama kufre dustun tovbe et diyemedim.Demeli miyim?
      Hocam basi acik olan bir kadin “bu elbise oldu mu,yakisti mi”gibi soru sorunca kendimizi aldirarak olur dedik ise sonradan aklimiza gelse ki “olur ama boyle sokakta giymek dogru degil esinin yaninda olur”niyeti ile drmem gerektigini aklimdan cikmis bir anlik .Yani kufre dusme soz konusu degil deyil mi?Bazen kadinlar bir birimize “bu yakisti mi guzel oldum mu”gini sorular sorariz iste ben hep yukarida yazdigim niyetle onlara cevap veririm.Yani bir kadina guzel olmussun ya da cok guzel oldun abla ,anne…..demek sakinca mi ?
      Turkiyedr nasil ki bizden yasca buyuk komsumuza “abla”,”teyze”gibi sozlerle baslarsak cumlemize burada da hristiyan komsulara oyle diyoruz cunki baska nasil baglanti kuralim…..?yani gunah ya da kufur var mi?

    5. Üzüm kaynatılıp suyu içilir üzümü de yenilirse biz ona üzüm hoşafı deriz. Onda bir sakınca yoktur. Bizim(Tokat ili) çevresinde bazı aleviler yaşamaktadır. Sadece onlardan bazıları üzümden şarap yaparlar. Onlardan işittiğime göre üzümün alkolleşmesi için damıtılma ve mayalama gibi işlemler yapılırmış.
      Bir olumsuzluk olduğunda felek çarptı demek, “bana bir bela isabet etti” anlamına gelir. Belayı isabet ettiren ve yaratan Allah’tır. Eğer bela verene küfür edilirse bu dinden çıkmaya delalet eder.
      Ablanız sırf “felek çarptı” demekle küfre düşmüş olmaz.
      Açık giyinen bir kadının giydiği giysinin kendisine “açıklığın yakıştığını kast etmeksizin” yakıştığını söylemek küfür olmaz. Bunu böyle bilip unutarak yakıştığını söylese yine de küfre girmez. Ancak, açıklığın, çıplaklığın kendisine yakıştığını kast ederse küfre girer.
      Sizden yaşlı bir gayri müslim kadına tazim(saygı) anlamında olmaksızın sadece sizden yaşça büyük olduğunu ima etmek için “abla”, “teyze” demeniz küfür olmaz.

    6. Hocam nasilsiniz ?
      Bir kisinin iki yuzluluk yaptigini ogrenince ablamizi uyaramamiz o kisi ile her seyini konusma ikiyuzluluk yapiyor seni ona onu sana kotuluyor demek giybet mi?
      Bir de coooook uzgun ve kirilmis halde iken yani agailemizin bizi fazlalik aafaat gibi gordugunu bizden hazetmedigini ogrendigimiz anda ofkeli bir anda “madem okadar istenmiyorum hepinize fazlalikim oleyim de kurtulun insallah”demissek sonra da tovbe tovbe demis isek cok gunaha girdik mi?
      Hocam iyi ki varsiniz danisacak akil isteyecek hocamsiniz size cok tesekur ederim…

    7. Teşekkür ederim Hüsna hanım. Siz nasılsınız, inşallah iyisinizdir.?
      Kötülerin kötülüğünü söylemek, onun zararından başkalarını korumak için onun kötülüğünden başkalarını bilgilendirmek gıybet değildir.
      “Bir de çok üzgün ve kırılmış halde iken yani agailemizin bizi fazlalık afet gibi gördüğünü bizden haz etmediğini öğrendiğimiz anda öfkeli bir anda “madem o kadar istenmiyorum hepinize fazlalığım öleyim de kurtulun inşallah” demişsek sonra da “tövbe, tövbe” demiş isek çok günaha girmiş olur muyuz?”
      Hayır günaha girmiş olmazsınız. Sadece onlara ağrı bir sitemde bulunmuş olursunuz. Allah dilemeden kimseye ölüm müyesser olmaz. Siz de zaten “inşallah (Allah dilerse)” demişsiniz.
      Ayrıca iltifatlarınız için teşekkür ederiz.

  7. Hiçbir İslam âliminin kitabında uydurma hadis yoktur. Kitabına uydurma hadis alan kimse zaten İslam âlimi denmez. Deniyor hocam dinimizislam.com sitesinde bu gerçekten doğru mudur yani ? Tasavvuf tefsir Vaaz kitaplarında kütibi sitte dışında ki hadisler var bunlara böyle mi yaklaşmalıyız ?

    1. Ehli sünnet alimleri tabiin devrinde yani eshabtan sonraki devirlerde uydurma hadisleri tarama yapmışlar ve uydurmaları kitaplarına almamışlardır. Günümüzdeki sözde bazı alimlerin eserlerini o sözden hariç tutmak lazımdır.

    2. Eski alimler derken kast edilen ehli sünnet alimleri olmalı. Onlar uyduruk hadis almamıştır kitaplarına.

  8. bekir hocam komodo ejderlerini allah c.c ne kadarda güzel yaratmış hiç insan çirkin diyemiyor bu hamam böceğide olsun insan böyle şeyleri sevince allaha daha bi bağlı yapıyo

    1. En güzel yaratılış üzere yaratılan ise insandır.
      “lekad halaknel-insâne fî ahseni takvim” meali: “muhakkak ki biz insanı en güzel yaratılış üzere yarattık”

  9. Aleykümselam Hüsna hanım. Teşekkür ederim şükürler olsun Rabbimize siz de iyisinizdir inşallah.
    Eğer arzu edilirse nikah yeniden yapılabilir ama nikah varsa yeniletmek yeterlidir. Eşiniz bunun için iki erkek veya dört kadın yanında arapça şu duayı okuması yeterlidir:
    “Allahümme innî ürîdü en üceddidel îmâne vennikâhe tecdîden bi kavli lâ ilâhe illallah Muhammedün Rasulüllah. Zevvectü zevcete iyyâye.
    Bunu duyanlar anlamını bilmeseler de nikah yenilenmiş olur.
    O site sakıncalıdır.

  10. Selamunaleyküm hayırlı günler hocam
    İş yerinde bize bu asker veya polis sapkaları gibi sapka takıyoruz bi sıkıntı olur mu ?
    Allahü teala razı olsun

  11. Selamünaleyküm hocam
    Kuran ı Kerimin mahluk olmadığına itikat ediyoruz. Peki İslam dini için de aynı şeyi söyleyebilirmiyiz?

    1. Aleykümselam. Kur’an’ın kağıtları, harfleri okunurken ses ve harfleri, kelimeler mahluktur. Kur’an’ın Kelam-ı Nefsîsi mahluk değildir. Çünkü O, Allah’ın kelam sıfatıdır.
      İslam Allahın gönderdiği bir dindir. İlahi emirler, yasaklar Tebliğden Kelamı nefsiye ait olanlar mahluk değildir. İnsanlara sesle harfle kelimelerle aktarılanlar mahluktur.

    1. Bu gibi şeylere itibar etmeyiniz. Uydurup uydurup yazıyorlar insanların duyguları ile oynuyorlar. Mesnetsiz bir iddiadır.

  12. Hocam nette araştırırken gördüm Yusuf suresi 100.ayet. Keşif ayeti falan demişler herkes okumasın demişler. Aslı var mı bu söylenenlerin.

    1. – Anasıyla babasını yüksek bir taht üzerine oturttu ve hepsi birden Yusuf için secdeye kapandılar. Bunun üzerine Yusuf dedi ki: “İşte bu durum, o rüyamın çıkmasıdır. Gerçekten Rabbim onu hak rüya kıldı. Şeytan benimle kardeşlerimin arasını bozduktan sonra, beni zindandan çıkarmakla ve sizi çölden getirmekle Rabbim bana hakikaten ihsan buyurdu. Doğrusu Rabbim dilediğine lutfunu ihsan eder. Şüphesiz O, her şeyi bilir, hüküm ve hikmet sahibidir.” Sure-i Yusuf Ayet:100
      Bu ayetin keşif ayetin ayeti olduğu için herkesin okumamasını söylemek sapıklıktır ancak. Hafızlar binlerce kez bu ayeti okumakta onlara ne gibi zarar erişmektedir -haşa-.
      Her siteden, her kitaptan her hoca müsveddelerinden din öğrenilmez. şifa bulayın derken zehirlenmekte vardır işin sonunda.
      Onu iddia eden cühelalar keşfin bile ne olduğundan bihaberdirler..

  13. Selamunaleykum hocam
    Koyde mevlid okutturlar ve okutan agaile mesela okuyan uc hoca varsa onlara gonullerinden ne koparsa iki lira bes lira gibi para veriyolar bu para alinmali mi alinmamali mi?
    Ya da bazen eve geliyolar benim banannem okuyor arapcadan ben daha ogrenemedim ama ben de okuyorum neyse bazen bize geliyolar ve olmuslerimiz var okurmusunuz diye ricada bulunuyolar ve bir lira illa ki birakiyolar yani ben almiyorum bazisi guceniyor almiyorum diye nasil yapmali?

    1. Aleykümselam Hüsna hanım.
      Mevlid okuyucularının hiç bir kimsenin mevlidini okuma mecburiyeti yoktur. Ancak ona rica ederlerse o da okur, sonra ona hediye mahiyetinde bir kaç lira verirlirse fakir ise alabilir. Ama o paraya ihtiyacı yoksa almamalı.
      Eğer mevlid okumak için belli bir ücret üzere anlaşma yapılırsa alınacak ücret haram olur.

  14. Selamünaleyküm hocam.
    Hocam bir tanıdığım -haşa- gerizekalının Allah ı diye bir şey söyledi başkası hakkında. Böyle kelimeler küfre düşürürmü? Birde hocam böyle durumlarda inasanları nasıl uyarmalıyım? Çünkü çok karşılaşıyorum böyle şeylerle. Onların karşı çıkmalarından korkuyorumda.

    1. Aleykümselam.
      Bir kimse kızdığı bir kimseye “Geri zekalının Allahı” veya ilahı” dese küfre girer tecdidi iman ve nikah lazım olur ona.
      O durumda tepkini göstermek için yüzünü asarak orayı terk et. Daha uygun bir zamanda onları yalnızken uyar.

    1. Ayeti kerimede “O Rasulüm kendiliğinden bir şey söylememiştir” buyrulduğuna göre bütün hadisi şerifler vahyin eseridir.

  15. sağol allah razı olsun bekir hocam sende olmazsan kimseye diyemiyorum bekir hocam şeddenin anlamı nedir şu arapça olan ilalahmı geçiyor yoksa başka anlamdamı

    1. Siz de sağ olunuz. Şedde üzerinde bulunduğu çift okutur. Yani delle celle gibi..”İllallah”tır.

  16. bekir hocam inşallah kamuda işe gireceğim ama ben çok umutsuzum ya atanamasam diye ya ölene kadar yapayalnız mutsuz huzursuz yaşayıp ölürsem yalnızlık duygusu bitiriyor içimi mutlu insanları görünce içime bir ivme geliyor titreme neden bu kadar yalnızım böyle imtihan olamaz demi bu benim suçum?

    1. Gireceğin imtihan dünyanın sonu değil ya. Bu kez kazanamasan bir başka zaman kazanırsın inşallah. Nedir bu stres hali böyle.?
      Çalışın tevekkül edin ve kazanamasanız bile hakkımda hayırlısı böyle imiş deyiniz. u kadar stres ile siz bildiklerinizi de unutursunuz.
      Kamuda olmazsa özelde bir iş bulursunuz. takma kafana.

  17. Hocam Kutu’l-Kulüb , Envarul Aşıkin , Tezkire-i Kurtubi , İhyâ-u Ulûmiddin gibi tasavvufi siyer eserlerde mevzu uydurma hadis bulunmaz değil o alimler eserine mevzu hadis almaz değil mi ?
    Hocam hadis ravîlerinde birini bir hadis alimi zayıf görürken bir hadis alimi ise sîkâ görebiliyor bunun sebebi nedir ?

    1. Onlar muteber kitaplar ama ben size ilmihal okumanızı tavsiye ederim.
      Onlar sahih olmayıp zayıf hadislerde olur. O tamamen ravilerin durumundan kaynaklanır.

  18. Selamünaleyküm hayırlı günler hocam
    Büyük x bir markette (içki satılan)içinde x bir firma kuruyemişci bu kuruyemişcide tezgahtar olarak çalışabilirmiyim 5 vakit namazımı ve cuma namazımı rahat kılabilicem tezgahtar olucağım için sakalımı kesilmesini istiyorlar sakalım 1 tutam değil ama çok da kısa değil ne yapmam lazım hocam
    Allahü teala razı olsun sağolun.

    1. Aleykümselam size de hayırlı günler Osman. Kuruyemişçi, o (x) marketin bir yan kuruluşu ise orada çalışmanız helal olmaz.

    2. Hocam bu firma başka firma yani orda bir yer kıralamış veya almış bilmiyorum orda satış yapılıyo yanlız orda kendi para almıyo bu büyük marketin kasalarından parası alınıyo orda sadece fındık fıstık tartılıp müşteriye veriliyor durum budur hocam sakal konusunda ne yapmam gerekir.bu firmanın marketle alakası yok bu ayrı bir firma.
      Benim duracağim yerde içki satımı falan yapılmıyo onun reyonları farklı bu marketin kendi altında

    3. Onlar madem ki içki satmıyorlarsa o takdirde orada çalışabilirsiniz. Daha iyi bir iş buluncaya dek sakalınızı kazıtmayıp biraz daha kısaltarak orada çalışabilirsiniz.

    4. Hocam jilet vurmak iştemiyorum ama makinayla 0 veya 1 numara gibi traş işterler bu uygunmudur?
      Facebooktaki paylaşımlarınızı instgramda kendi hesabımdan paylaşabilirmiyim izniniz olursa
      Hocam

  19. Hayirli gunler hocam babam bana ogretmenle olan biriyle evlen dedi bende oldu baba ogretmen birini ismarliyim ismarlama mi bu bu nasip isi dedim gulustuk gunaha girmismiyimdir hocam sonra cok posman oldum

    1. Hayırlı günler Özge hanım. Siz her ne kadar da doğru söylemiş olsanız da Babanıza karşı kaba davrandığınız için ondan özür dilemelisiniz. Tabi ki o iş nasip meselesidir. Onu kırmadan “inşallah, öyle bir talip gelir de anlaşırsak olur babacığım” demeniz daha uygun olurdu.

    2. tamam ogretmen birini ismarliyim onla evleniyim o zaman demem de gunah var midir hocam

  20. Allahın hicabı nurdur eğer o örtüyü kaldırsa nurunun ışıkları her tarafı yakar dünyadaki insanlar ve canlılar yanardı yok olurdu deniliyor burda anlatılmak istenen nedir bekir hocam?

    1. O hadisi şerif, insanların bu dünyada Allahın nurunu görmeye dayanamayacak kadar zayıf yaratılmadığını belirtiyor. Cennette ise insanların yaratılışı daha üstün ve güzel olacaktır.

    1. Zeyd bin Üsame(r.a.) Eshâb-ı kiramın büyüklerinden. “Resûlullahın sevgilisi” diye meşhûrdur. Babası, Peygamber efendimizin âzâdlılarından Zeyd bin Harise, anası, Ümm-i Eymen ( radıyallahü anha )’dır. Künyesi, Ebû Muhammed’dir. Nesebi, Üsame bin Zeyd bin Harise bin Şerahbil’dir.
      Mekke’ye giderken Resûlullahın devesinde, arkasında oturmuştu. Birlikte Kâ’be’ye girmişti. Huneyn gazâsında çocuk olduğu halde kahramanca çarpıştı. Çok cesur idi. Onsekiz yaşında iken, ordu kumandanı yapıldı. 54 (m. 673) veya 59 (m. 678) senesinde Medine’de vefât etti.

  21. Selamunaleykum hocam.
    Bir hristiyan tanidik dogum gununu kutlamak sadece onun hak yoluna girmesi niyeti ile denmeli diye biliyorum fakat gecen ben “doum gunun kutlu olsun “dedim ama derken o an hatirlamiyorum aklimdan bunu gecirdim mi?yani kufre mi dustum?
    Hocam baba annemin ayaklari cok aciyor onu doktora goturucez e biliyorsunuz doktorun yanina girince “iyi gunler ,merhaba”gibi seyler diyoruz yani kultur oyle ya ama ya doktor hristiyan ise?Kufre mi dusecez oyle dersek ?ya da nasil diyelim ,dourdan da lafa girilmez ki merhabalasmadan?

    1. Aleykümselam Hüsna hanım.
      Hayır küfre düşmenmiş olursunuz. Çünkü sehven veya unutarak demişsiniz.
      Onlara da iyi günler merhaba diyebilirsiniz. Onu söylerken de niyetinin onun Hakka ermesi olmalı. O takdirde sizin için bir beis yoktur. Bu bilinç üzere olduktan sonra unutarak veya sehven deseniz bile küfre düşmezsiniz.

    2. Tesekur ederim hocam.
      Hocam bazen duyuyoruz erkek esini uzmus sonra da gonlunu alinca”yoluna kul kole olurum”diye der burda kufur var mi?

    3. Hocam bir de “bizleri cehennem azabi cekecek olanlarda küfre dusenlerden eyleme ya RABBIM”diye dua etmekte sakinca var mi?
      Hocam hatirlarsaniz size bir takim sarki sozlerini sormustum bana “onlar askida kalan sozler”demistiniz ben onlarin ne anlama geldigini ne manada soylendigini anlamamistim size sorunca siz bana “eyer boyle manada soylenmis ise küfurdur diyer manada ise degildir demistiniz”yani ben ise onlarin ne anlamda soylendigini anlamamis oldugumdan simdi surekli vesvesedeyim kufre dustum mu diye cok uzuluyorum….?
      “Yuru ya kulum”birisi birine derse kufurdur demistiniz”ne bekliyoruz ya Rab,aglayanda gulsun” bu sozleri kendi kendine diyorsa yani “uzuldum yeterince artim neyi bekliyorum artik aglayanlar da gulsun” babinda ise….?”yuru ya kulum”kismini da kendine diyorsa yani”Allahin izni ile ben de mutlu olmaya yuruyorum”gibi?

    4. Bir kere şunu hatırlatmalıyım ki o gibi şarkıları dinlemek büyük günahtır. Ne kadar dikkat etseniz de onlarda küfür tehlikesi vardır. Günlerce onun kötü etkisinden kurtulmanız da mümkün değildir.
      O konuyu ayrıntılı olarak yazdığımı sanıyorum. Ondan daha fazla açığını yazmaya gücüm yemiyor bizi mazur görün.

    5. Estağfirullah.
      Biri diğerine “yoluna kul köle olurum” demekten muradı islam dinine ise güzledir. Ama şehvet veya başka şeyler ise haramdır.

    6. Yani karisina iyi es manasinda “kul kole” sehvet bolumune mi giriyor?
      O sarki sozlerinden oturu cok uzuldum evet ama anlasaydim ne manada soylendigini …… ben Dinimi cok seven biriyim benim korkum kufre dustum mu?
      Bir de zenginler fakir iscilerine “sen emir kulusun” diyor onu nasil anlamali?
      Hocam babami yillar once kaybettik ben kucuk iken cok kufre dustugunu hatirliyorum sonra hastalandi ve onu dua ederken duymuslugum var sure okurkan da duymuslugum var yani onun mezarina gidebilormiyiz yani boyle dutumlarda husnuzan etmeliyiz mi?

    7. Bir kimseye kul olmak köle olmak anlamında ise yani; onun meşru olan istek ve arzularını yerine getirmek anlamında ise, küfür olmaz. Ama Allaha kul olmak gibi o kimsenin her türlü arzusunu isteyerek yapmak ise ona tapmak olur ki o durum da o kimsenin ilahı olur o kimse. Bu da küfürdür.
      Kadın veya erkekten birisi bir diğerinin günah olmayan istek ve arzularını yapmak anlamında sana kul köle olurum demesi de küfür olmaz. Ama ona tapmak manasında sana kul köle olurum derse küfre girer.
      Size en uygun olan o şarkıları dinlemeyiniz derim. Küfre girip girmediğiniz Allah bilir. Her halükarda tövbe ediniz. Allah sonsuz affedicidir.
      İyi anlamda “Emir kuluyum” demek de bir beis yoktur. Onun ne anlamda söylenmesi bunu belirler. Yukarıda açıklamasını yaptık orayı tekrar gözden geçiriniz.
      Ölmüş babanıza hüsnü zanda bulununuz. Belki tövbe etmiştir diye düşününüz.

    8. O şüpheli durumdan sonra nikah tazelettiniz ise başkaca nikah tazeletmeniz gerekmez.

    9. Hocam dukkana bir komsumuz girdi normalde icki icen biri ve bize selam verdi.Ben simdi alayim mi almayayim mi durumunda kaldim.Dinimiz selam almak farzdir dedigi icin hafif bir sesle selamunaleykum dedim.Ben yanlis mi yaptim dogru mu?Kufre dusmefkm degil mi?

  22. Hayırlı akşamlar hocam ben bazen dizi izlerken farkediyorum dizideki kişilerin ağzından küfür içeren sözler çıkıyor by küfür geçen kelimeleri kabul etmedigimiz halde yinede diziyi izlesek2 küfre düser miyiz?

    1. Hayırlı sabahlar Özge hanım. Küfürlü dizilerin küfürlerini beğenmeyerek izlemek bir kimseyi küfre sokmaz ama o dizileri izlemek siz günaha sokar.

    2. Hocam facebookta bir haber sayfasını takip ediyorum, medyada olmayan haberleri dahi önceden verebiliyorlar ama admin bazı haberlere yorum yazıyor, itikaden sakıncalı durumlar varsa eğer yalnızca haberleri görmek maksadıyla buraya bakmamda Günah var mıdır ? Bahsettiğim sayfanın sahibi Ehli Sünneti öven ve teşvik eden paylaşımlar da yapıyor onu da belirtiyim.

    3. Mutlak surette Bbir haberi daha önceden haber vermek gaypten haber vermek anlamına gelmemeli. Tabi, eğer ki o kimse gaypten haber verdiğini iddia etmiyorsa.
      Bazı şeyler tecrübî olarak ön seziler ile tahmin edilebilir bu günah değildir, gaypten haber vermekte değildir. Bilhassa savaşta komutanlar bazı stratejik noktalar belirlerler. Bunlar gaybı bilmelerinden değil ön sezilerinden mütevellittir.
      Söz konusu o kimse de ön sezilerine dayanarak bir şeyler yazıyorsa fikirleri de ehli sünnete uygun ise onu takip etmenizde bir beis yoktur.

  23. Selamün aleyküm hocam, 16 Agustos 2016 günu odam akşam namazını karanlıkta kılmak istedim.perdeler kapalı ve elektriği söndürdüm.Seccademde kabe motifli idi.alnımın secdeye deydiği kısım.Namaz sırasında kabe motifinin birden bire fosforik açık yeşil renge büründü seccademin dört bir çevresi iki sıra on santin aralıkla fosforlu yeşil renkle çevrildi.Namazımı bitirdikten sonra seccademin üzerinde gece zikrine başladım o an on el parmağımın uçları fosforlu yeşil renge girdi ve zikrimi tamamlayıp.seccademden kalktım ve elektıriğı yaktım.bunun sebebi nedir acaba hocam.

    1. Aleykümselam Murat Bardo.
      O ışık namazın nurudur. Cenabı Hak dilemiş size bir lütuf ile göstermiştir. Herkese anlatmayınız.

  24. Selamunaleyküm hayırlı günler hocam nasılsınız
    Yaratmak kelimesi çok kullanılıyo bunu yoktan var etmek anlamında kullanılmıyo bu şekildede kullanılması doğru değil ama küfre düşer mi kullananlar.
    Yeniden diriliş yeniden dirilme gibi bu kelimede çok kullanılıyo sakıncalımıdır.
    Mikrofonla namaz kılmak namaza zarar verir mi ve diyanetin takvimi doğrumudur. Namazı genelde cemaatle kılan birisiyim fazilet ve türkiye takvimine bakılarak kılarsak bu sefer camiye gitmememiz gerekiyo bu konuda kafam karıştı hocam

    Allahu teala razı olsun

    1. Aleykümselam Osman. Teşekkür ederim Siz iyisinizdir inşallah.
      Allahtan başkası için “yaratmak” sözcüğünü yaratmak anlamında kullanmak küfürdür. Bu sözcüğü yapmak anlamında kullanmak her ne kadar küfre düşürmese de dilimiz de onun yerine geçecek başka sözcükler olması hasebiyle bu “yaratmak” sözcüğünü yapmak anlamında kullanmak tahrimen mekruhtur.
      Yeniden diriliş ifadesinde bir mahzur yoktur. Çünkü bu ifade değişik anlamlarda kullanılmaktadır. Onun manasını cümledeki tümleçler belirler. Kıyamette dirilmek, unutulmuş bir sünneti diriltmek(yaşama geçirmek), insanların gaflet uykusundan uyanışını ifade için kullanmak gibi..
      Mikrofonla namaz kılmak bazı alimlere göre doğru sayılmamaktadır. Bazılarına göre ise caiz sayılmaktadır. Her ikisi de fetvadır.
      Diyanetin takvimi doğrudur. Ancak bazı cemaatler daha ihtiyatlı olanı tercih ederler.
      Camiye devam ediniz ama o takvimleri de yalanlamayınız.

  25. Selamunaleykum hocam.
    1:hocam insanlar hani derler ya:”Allah yukarda”ama bunu aslinda Allah herseyden haberdar hakliyi da bilir haksizi da manasinda deniyor ama yinede gecen annem oyle deyince onu duzelteyim derken yanlis konustum yani istemeden oldu sey dedim”ALLAH yukarda degil ,her yerde yani herseyden haberdar”dedim ve ilk dedigim seklin yanlis oldugundan tovbe ettim .Sadece yanlisladim konusurken.kufre dusmedim degil mi?Bir de herkes “Allah var yukarda”herseyden haberdar manasina soylniyor ama cou insan o sekilde konusuyor hepsi gubaha mi giriyor kufre mi dusuyor.
    2:Hocam ,hani insan vardir cok iglik eder ya da ne bileyim esine cok iyi davranir vs. …melek o melek denir ya onda bir gunah var mi ?Aslinda melek degil de insan oldugunun farkinda herkez ama hani melek gibidir cok iyidir manasinda.
    Bir de kizima bazen “canim bebeyim meleyim “diye severim oyle yapmamalimiyim.

    1. Aleykümselam Hüsna hanım.
      * “Allah yukarda” deyip O’na yer belirterek öyle itikat etmek küfürdür. Ama “O, her şeyin(manen) üstündedir” anlamında denilirse küfür olmaz. Sizin ifadeniz de küfür alameti yoktur.
      * İyi Müslümana iyiliğini anlatmak maksadı ile “o melek gibi” demekte bir beis yoktur. Çünkü bütün peygamberler meleklerden daha üstündür. Allahın veli kulları da bazı meleklerden üstündür. Kızınızı “meleğim” diye sevmemeye çalışınız.

    2. Öyle “meleğim” diye sevmek söylemek yalan bir söz olacağı için o ifadeyi kullanmak doğru olmaz.

  26. Hocam su suni deprem olayi ile ilgili konusuyodum hani enerji yollanarak deprem dalgalarini aktif hle getirmeye calisicaklarmis su gun dedim anneannem de dogru diyolar dedi ama Allah in izniyle bi sey olmaz insallah dedi simdi o gun deprem olabilir diye dusunduk yani simdi biz kufre girmis olduk mu? Yani baska biru su gun deprem olucak dediginde ona inanmis gibi olduk ama Allah in izniye olmaz dedik

    1. Hocam eger benim yuzumden yani ben anlattigim icin dinden cikarsa ben de sorumlu muyum sonucta ben anlattim ama hic dusunmedim

    2. Her şey Allahın kudreti ve iradesi ile olur. Bunun dışında bir kudret yoktur. Kim Allahın kudretinin dışında bir kudret olduğuna inanırsa o müşrik olur.

    3. Yani hocam Allah in izniyle olmaz insallah dedik. Suni deprem olabilirmis diye duşunduk bir seu olur mu?
      Bir de hocam icimde cok buyuk bi sıkıntı var hangi duayi okumam lazim?
      Hocam yanj mesela ben anlattigimda biri dinden ciksa ben de sorumlu olur muyum? yani ben olayi anlattim sadece duydugumu planlarini anlattim o kadar.

    4. Hayır bir sorun olmaz. Allah’ın izniyle olduğuna inanmanız bile yeterlidir. Yapay deprem olsa bile kullar vesiledir. Allah da dilemedikçe asla olamaz.
      Sıkıntı için çokça salavat getiriniz ve inşirah suresini okuyunuz.
      Siz dini veya dini olmayan bir meseleyi doğru ve iyi niyetle anlatırken bir başkası küfre girerse siz sorumlu olmazsınız.

    5. Onlar yalan haberlerdir. Suni depremler henüz o güçte değildir. Öyle enerji göndermekle depremler olsaydı tüm dünya domino taşları gibi sallanırdı.

    6. “Yâ Allah yâ Fettah. Yâ Allah yâ mucîbeddeavât” esmasını 101 kez okuyunuz.

  27. Hocam selamunaleykum.Ben size arilari sormustu ama sorunun devami….Şöyle ki evin tavanina sarica arilar cok buyuk yuva yapmis bir kere ilacladik bitmediler yeniden evin etrafini sardilar .Kucuk kizim var bahcede durmaya korkar olduk hele ki kapiyi acarken iceri girecekler diye….Yani anliyacaginiz cok uzuluyorum bir taraftan hayvanciklari olduruyoruz diye ama bir taraftan da zorunda kaliyoruz cuni artik bize zarar vericekler diye.Yani hocam gunah mi boyle yapmamiz?

    1. Aleykümselam. O sorunuzun cevabını yazmıştım ama galiba gözünüzden kaçmış olmalı. Size ve çocuklarınıza zarar veriyorsa arı kovucu ilaç bulabilirseniz onunla uzaklaştırınız. Bulamazsanız öldürmeniz de bir beis yoktur. Hiç bir hayvanın ve böceğin canı insanın can güvenliğinden daha önemli değil.

  28. Cemal nedir cennette böyle bir tecelli olacakmış bu tecelli allahın rahmeti lütfu olarak geçiyor yani bir nevi güzellik bu güzelliğin bir sınırı cismi varmıdır hocam?

    1. Cemal güzellik demektir. Allah madde ve cisim değildir. Boşluk ve ruh da değildir. O’nu ancak kendisi bilir. O hiç bir şeye benzemez ve benzetilemez de… Bize düşen O’na iman edip O’nun emir ve yasaklarına itaat etmek düşer.

  29. Bela, kula öyle yapışır ki, günahı kaldığı müddetçe onu bırakmaz. (Tirmizi)…Hocam hadisi şerife göre yaşadığımız bela ve musibetleri günahlarımızdan arınma vesilesi olarak görebilir miyiz…bi de bu bela ve musibetlerin üzerimizden kaldırılması için Rabbimize nasıl dua edelim.

    1. Bela ve sıkıntılar müminin varsa günahlarından arınmasına , günahları yoksa derecelerinin yükselmesine sebeptir.
      Rabbenaları bilinçli olarak okumanız yeterlidir. Ayrıca her sabah ve akşam üçer kez, İhlas, Felak ve Nas surelerini mümkünse abdestli olarak okuyunuz.

Bir yanıt yazın