Kur’an’da Tasavvuf Var mıdır?

 

 

İmam-ı Rabbani Hz. nin Dergahı

Büyük alim ve mutassavvıf velî İkinci Binin Müceddidi İmam Rabbânî (kaddes allahu sirrahul-akdes) hazretleri buyurdular ki:
“Tasavvuf ve tarikattan maksat, şeriat ilimlerinde ilerleyip burhandan kurtularak keşfe geçmektir. İlme’l-yakîn: delilleri görmek;  ayne’l-yakîn: Hakk’ın delil ile bilindiğini bildikten sonra müşahede, yani fenâ-fillah’dır. Hakkâ’l-yakîn ise, yakîn derecesinde yükselip yakîne erenin (mürşidin) aradan çıkmasından sonra Hakk’ın müşahedesidir. Buna beka-billah denir. Cenab-ı Hak bunu,
“Böyle bir kulum benimle işitir, benimle görür…”  kudsi hadisiyle beyan buyurmuştur.

SORU: Bazı kimseler Kur’an’da tasavvuf’a dair bir ayet olmadığını iddia etmektedirler. Bu iddia yanlış değil midir?

CEVAP:
Kur’an’da;
Ey mutmeinne olmuş nefis, dön Rabbine!”(Fecr/27) ayeti ile tasavvuftaki nefsi mutmeinneyi,
  Rabbinden razı olup, Rabbinin rızasına ermiş olarak dön Rabbine.” (Fecr/ 28) ayeti ile tasavvuf da ki nefsi razıye ve merzıyeyi
“(rızaya ermiş)Kullarımın arasına gir.”(Fecr/ 29), ayeti ile de, Tasavvuf da ki en üstün mertebe olan kulluk makamını haber vermektedir.

Tasavvuf; Allahu Teala’nın;
“Ey iman edenler Allahı çok zikrediniz” (Ahzab/41) mealindeki ayeti gereğince, Allah’ı çok zikir ediş yoludur.
Eğer “Namaz da, Allah’ı zikirdir” denilirse, namaz günde beş vakit farzdır, halbuki ayette çokluktan söz edilmektedir. Namazda zikir olmakla birlikte Kur’an’da namaza ayrıca; “essalâh” denilmiştir. Zikir ise ayrıca zikredilmiştir.

 Tasavvuf: Allahu Teala’nın :
“Kalbler ancak Allah’ın zikri ile huzura erer.” (Ra’d/28) mealindeki ayetinin gereğince, kalbleri itminan edip iç alemde barış ve huzuru bulmak yoludur.


Tasavvuf :
Peygamber Efendimizin;
“Mûtû Kable En Temûtû.”
yani;
Ölmeden önce, ölüm ötesinin sırrına erişiniz hadis-i şerifinin sırrınca haber verdiği ölüm ötesinin sırlarını ve İlahi isimlerin ve sıfatların nurlarını kalb gözü ile görmek ve zevken tadarak yakin imanı elde ediş yoludur.

Tasavvuf: Yakin imanı ile ihlaslı bir mü’min oluş yoludur.

Tasavvuf: Peygamber(s.a.v.) Efendimizin:
“tehallaku bi ahlâkıllâh” hadislerinin gereğince Allah’ın ahlakını yaşayış yoludur.

Tasavvuf:  Peygamber(s.a.v.) Efendimizin ;
“Essalâtü mi’râcü’l mü’minîn“(Namaz müminin mi’racıdır) hadisi şerfinin sırrınca ruhani mi’rac yapmanın yoludur.

Tasavvuf: Büyük mutasavvıf ve İslam alimi  İmam-ı Gazali hazretleri tasavvufu şu sözlerle ifade eder:
“ Tasavvuf, Muhammed aleyhisselamın bâtınıdır. Kim tasavvufu inkar ederse, o kimse Muhammed aleyhisselamın batınını inkar etmiş olur.
İmam-ı Gazali hazretlerinin bu sözleri şu anlamdadır:
Bir kimse Allahu Tealanın velilerine verdiği ilhamı, kalb gözünün açılması halinde melekût aleminin keşfini, kevni veya ilmi kerametleri ve ruhani zevkleri anlamak istemeyip inkâr ediyorsa, Peygamberlere gelen vahyi, peygamberlerin meleklerle görüşmesini, zahiri tahsil görmeden herkesten daha çok alim olmalarını ve onlara verilen mu’cizeleri de anlayamaz ve inkâr bataklığına saplanır demektir.
İmam-ı Gazali Kimya’nın 1.c.116. shf.de bu hadis-i şerifi şöyle izah ediyor:

Bir kimse, tasavvuf yolunun başlangıcında, kötü duygularından arınır ve uzaklaşırsa, ahiret hallerini zevkle müşahede etmeye başlar. Başkalarına ölümden sonra görünen haller, o kimselere ölmeden önce yaşarken gösterilir. Bu halleri gören kimse, şehadet alemine(görünen alem) dönünce, gördüklerini başkalarına anlatması caizdir.”

Herkese hidayet Allahu Tealadandır.

Loading

9.941 - 5
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Kur’an’da Tasavvuf Var mıdır?” üzerine 5 yorum.

  1. Selamin aleykum,
    Arkadaslar sunu söylemezsem olmayacak.
    Çünkü kendim gördüm yaşadım bunu.
    Hangi cemaat olursa olsun. Cogu Zaman cemaate bagli olan biri yanlis bir sey söyler ve dısardakiler direk bak gördün mü. Bunlar yanlis yoldadir. derler oysa o sözü söyleyen de var hata cemaatte degil. Tasavvuf ehlinin bastigi yerler olabilsem keske. Hayirli geceler herkese.

  2. Selamün aleyküm hocam takıldığım bir kaç konu var zikir kelimesi Kuran da olabilir ihtimalini var sayarsak sonuç olarak nereye çıkabiliriz ki? tasavvufu red ettiğimden değil bi kaç yerden işittiğim için soruyorum ve gaybın anahtarları allahın elindeyken biz bu sırlara erişebilmemiz ne mümkün ?
    Hz.musa ve hz.hızır meselesini akla getirincede bir allahın elçisi ile bizler kıyas hükmünde olmamız ne kadar doğru sağlıcakla kalın a.e.o.
    Tasavvufu red ettiğimden değil olacaktı klavye delil yazmış kusura bakmayın =)

    1. Aleykümselam Mustafa kardeşim.
      Zikrin Kuran’da olabilir ihtimalini sanmanız çok yanlıştır zikrin Kuran’da çok geçtiğine kesin iman etmelisiniz.
      Bunlardan bazıları:
      “Üzkürûnî ezkürküm” Meali: (Beni zikrederseniz Ben de sizi zikrederim).
      “Elâ bizikrillâhi tetmeinnilkulûb”. Meali: (Kalpler ancak Allahı zikir etmekle huzura erer).
      ve (Ey iman edenler Allahı çok zikrediniz).
      Tasavvuf, insan ruhunu tasfiye, nefsini tezkiye etme yoludur.
      İnsanın ve Allahın düşmanı nefis şeytanını terbiye etmekle memuruz. Bunun da en kestirme yolu Tasavvuf yolunda seyri süluk etmeliyiz.

    1. Namaz Allahın emridir.
      Namaz Allah’a(manen) yakınlıktır.
      Namaz, müminin miracıdır.
      Her namazda 16 farz, vacipler ve sünnetler vardır.
      Namazı tamamen terk edenin son nefeste imansız gitme riski çok büyüktür.

Bir yanıt yazın