SORU: 04.03.2015 / 09:31 tarihinde gönderilmiş | yiğit
Selamün aleyküm hocam.. Kıyamet günü mizanda sevabı ağır gelen mümin Cennete gidecek deniyor. Hâlbuki Kur’anda buyuruluyor ki (Zerre kadar hayır ve şer işleyen, karşılığını görür) hocam mizan sevapi çok olsa da azda olsa günahı olan bu ayete göre ceza çekmesi gerekmiyor mu? Birde hocam kafirlerin için mizan var mi yoksa direk mi cehenneme gidecekler.. Eğer onlar için mizan yoksa bir ayette diyor ki sevap mı çok olan cennete günahı çok olan cehenneme gidecek orda ebedi kalacaklardır.. Hatta cennetten ve cehennemden çıkış yoktur diyenler, bu ayeti delil gösteriyor? – Böylece kimlerin tartıları ağır basarsa, işte asıl bunlar kurtuluşa erenlerdir. (Mü’minun Suresi-102) – Kimlerin de tartıları hafif gelirse, artık bunlar da kendilerine yazık etmişlerdir; (çünkü onlar) ebedî cehennemdedirler. (Mü’minun Suresi-103)
Selamün aleyküm hocam.. Kıyamet günü mizanda sevabı ağır gelen mümin Cennete gidecek deniyor. Hâlbuki Kur’anda buyuruluyor ki (Zerre kadar hayır ve şer işleyen, karşılığını görür) hocam mizan sevapi çok olsa da azda olsa günahı olan bu ayete göre ceza çekmesi gerekmiyor mu? Birde hocam kafirlerin için mizan var mi yoksa direk mi cehenneme gidecekler.. Eğer onlar için mizan yoksa bir ayette diyor ki sevap mı çok olan cennete günahı çok olan cehenneme gidecek orda ebedi kalacaklardır.. Hatta cennetten ve cehennemden çıkış yoktur diyenler, bu ayeti delil gösteriyor? – Böylece kimlerin tartıları ağır basarsa, işte asıl bunlar kurtuluşa erenlerdir. (Mü’minun Suresi-102) – Kimlerin de tartıları hafif gelirse, artık bunlar da kendilerine yazık etmişlerdir; (çünkü onlar) ebedî cehennemdedirler. (Mü’minun Suresi-103)
CEVAP:
Peygamberimiz (s.a.v.); “Kıyamette iman tartılacaktır” buyurdular. Bu hadisi şerifin ışığında mezkür ayette mizana konulup da ağır gelecek olan şeyin iman olduğu, mizanda hafif gelecek olan şeyinde küfür olduğu barizdir. Mü’minun suresi 102. ayette “kimin tartısı ağrı gelirse” ifadesinde kast edilen imandır.. Yine aynı surenin 103. ayetinde zikredilen “Kimin tartısı hafif gelirse” ayetinde ise, kast edilen şeyin küfür yani şirk ve imkar olduğu bariz açıktır.. İman ve küfrün tartılmasından sonra imanlıların ayrıca günah ve sevapları tartılacaktır.
Karia Suresi mealen:
Ayet 6 – “İşte o zaman tartıları ağır basan kimse”,
Ayet 7- “Artık hoşnut olacağı bir hayat içindedir o.”
Ayet 8- “Fakat tartıları hafif gelen kimse.”
Ayet 9- “O vakit onun anası Haviyedir(cehennemdir).”
Ehli sünnet ulemasının açıklamasına göre, imanı olup da günahları sevaplarından çok olanlar, ya şefaat ile veya bir süre cehennemde kaldıktan sonra oradan çıkarılacaklar ve orada sonsuz kalmayacaklardır..
Zilzal Suresi mealen:
Ayet: 6 – O gün insanlar, amellerinin karşılığı kendilerine gösterilmek üzere bölük bölük çıkacaklardır.
Ayet: 7 – Her kim zerre kadar hayır işlemişse onu görecektir.
Ayet: 8 – Her kim, zerre kadar şer işlemişse onu görecektir. Bu ayetlerde zikredilen günah ve sevaptan zerre kadar sevabı ve günahı olanın amelinin orada zayi olmayacağı ve amel defterinde onların gözükeceği anlamındadır.
Kafirlerin ise amellerine değer verilmeyecek ve amelleri tartılmadan cehenneme atılacaktır.
Ayet: 6 – O gün insanlar, amellerinin karşılığı kendilerine gösterilmek üzere bölük bölük çıkacaklardır.
Ayet: 7 – Her kim zerre kadar hayır işlemişse onu görecektir.
Ayet: 8 – Her kim, zerre kadar şer işlemişse onu görecektir. Bu ayetlerde zikredilen günah ve sevaptan zerre kadar sevabı ve günahı olanın amelinin orada zayi olmayacağı ve amel defterinde onların gözükeceği anlamındadır.
Kafirlerin ise amellerine değer verilmeyecek ve amelleri tartılmadan cehenneme atılacaktır.
1.063 - 1
Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.